Nieuwsbericht juni 2023

Beste leden,

Jullie hebben als het goed is allemaal (ook van Landstede Hammers) bericht ontvangen dat de voorverkoop van de jaarkaarten gestart is.
Kijk voor de prijzen op Tarieven – Landstede Hammers
Tot 1 juli staan jou huidige zitplaatsen gereserveerd; als je inlogt op je account op de website (rechts bovenaan) staan ze voor je klaar onder het kopje ‘reserveringen’.
De jaarkaart is incl. de bekerwedstrijden (excl. de finale!); je kunt na het aanklikken nog kiezen voor wel/geen kaart voor de Europese wedstrijden.
Het opsturen van een akkoordverklaring (zie bijlage mail 7 juni) als je in Vak B wilt is niet nodig als je het vorige jaar al gedaan hebt óf je het afgelopen jaar lid bent geworden en ‘akkoord’ hebt aangevinkt.

Op de oproep ‘blik vooruit en achterom’ is vanuit de leden te weinig reactie gekomen; we hebben daardoor als bestuur besloten om hierin verder geen actie te ondernemen.
Ter afsluiting van het vorige seizoen sturen we namens alle leden een dinerbon naar Herman en Mark met onze dank voor hun inspanningen het afgelopen jaar. Het is natuurlijk een te bescheiden gebaar.

Voor het nieuwe seizoen zijn, naast een nieuwe coach, Jean-Marc Jaumin, inmiddels 4 spelers bekend:
Naast Dion Turpijn (nieuw contract!); Niek van der Plas (doorlopend contract) blijft Coen Stolk voor Landstede spelen – daar zijn we heel blij mee! Tim Hoeve (van Aris) en Terrence Bieshaar (vanuit Feijenoord en Orange Lion) zijn aangetrokken als nieuwe spelers – een mooi begin. Binnenkort horen we vast meer over nieuwe aanwinsten en de oefencampagne in september.
In het huis-aan-huisblad ‘de Swollenaer’ stond deze week een artikel over de ambities van Landstede Basketbal:

Voor wat betreft de BNXT-league:
Het programma van de nationale fase van de BNXT- league is sinds gisteren bekend: BNXT League . Dus je kunt al wat data in je agenda noteren! De thuiswedstrijden zullen vooral op de zondagmiddag plaatsvinden.
Amsterdam heeft voor volgend jaar geen licentie kunnen krijgen en zal dus niet deelnemen aan de BNXT-league: BNXT League
Aris is voor het grootste deel overgenomen en zal onder de naam LWD-Basketbal meedoen: Basketbalclub Aris Leeuwarden verdwijnt, club gaat verder onder de naam LWD Basket – ericboorsma.nl
Donar verkeert in financiële problemen Bestuursbericht: “Never waste a good crisis” (Winston Churchill) – Donar. Tot nu toe geen faillissement; zoals het nu lijkt wel deelname een de competitie.

Buiten de BNXT is er recent nog een mooi resultaat gehaald: het vrouwenrolstoelteam is wereldkampioen geworden door (wederom) van China te winnen!

Joyce, onze contactpersoon voor Landstede Hammers, is inmiddels met zwangerschapsverlof en hoopt half november weer op haar post te zijn. We wensen Joyce een mooie tijd; Matina heeft een kraamcadeautje verzorgd namens de vereniging. Vanuit Landstede Hammers neemt Jelle Benus in deze periode o.a. deze taak van haar over; Jelle is lid van de SV en zit ook in de app.
20 juni sloot hij even een moment aan bij ons bestuursoverleg; 18 juli zitten we weer bij elkaar o.a. om de SV-activiteiten voor de 1e helft van het seizoen te plannen.
Ook hebben we op 2 april een nieuw overleg afgesproken met het bestuur van Landstede – daarvoor wordt nog een datum gepland aan het begin van het seizoen.
We hebben afscheid genomen van Ilona; zij stond altijd met raad en daad klaar en was o.a. de organisator voor de spelletjesavond. We zullen haar missen!
We zouden heel blij zijn met mensen die met ons mee willen denken en/of mee willen helpen met activiteiten.
Denk erover na en neem contact met ons op voor vragen of aanmelding.

Zomerse groet,
Bestuur SV Hammers,